Case Story: CRF Healthin toimitusorganisaation ketteröittäminen

Miten toimitusorganisaation prosessi ja toimintatavat saatiin ketterämmäksi ja tuottamaan enemmän arvoa heidän asiakkailleen.

 

CRF Health

CRF Health on maailman johtava sähköisten potilaspäiväkirjojen toimittaja lääketeollisuuden kliinisiin tutkimuksiin. Yhtiön ratkaisuilla voidaan parantaa tutkimusten laatua ja tehokkuutta. Ratkaisut ovat käytössä jo lähes kaikilla maailman suurimmista lääkeyrityksistä.

CRF Health toimii globaalisti ympäri maailman. Heillä on toimipisteet Lontoossa, Philadelphiassa, Helsingissä ja lașissa.

Contribyte ja CRF Health ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2012 lähtien

Haaste

CRF Healthin organisoituminen ei vastannut asiakastarpeita. Tuotekehitys on Suomessa, kun taas projektitoimituksesta vastasivat erilliset organisaatiot USA:ssa ja Isossa-Britanniassa. Pieni, globaalisti funktioittain hajautettu projektiryhmä räätälöi tuotteen sovellukset lääketutkimuksen tarvetta vastaavaksi ja hoiti myös lääkäreiden ja potilaiden koulutuksen sekä logistiikan. Osin Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkeviraston vaatimusten takia syntynyt vesiputousprosessi oli työläs. Tämä yhdistettynä suureen työkuormaan ja dokumentaatiovaatimuksiin teki tuotteiden toimituksista hitaita ja kankeita. Asiakaspalvelun laatu ja asiakastyytyväisyys kärsivät. Reagointi markkinamuutoksiin oli jähmeää.

Ratkaisu

Contribyte analysoi koko CRF Healthin toimitusorganisaation ja -prosessin. Analyysissa havaittiin, että ohjelmistokehityksen roolia koko tuotekehityksen prosessissa ei nähty eikä sen mahdollisuuksia osattu hyödyntää. Analyysin ja asiakasselvityksen perusteella muutettiin koko CRF Healthin organisaatio sekä yhtiön prosesseja, dokumentaatiota ja työkaluja vastaamaan toimitusorganisaation vaatimuksia. Asiakastarpeiden ja nopeasti muuttuvien markkinoiden edellyttämä ketteryys rakennettiin sisään yhtiön toimintamalliin. Toimitusorganisaation malli muutettiin aiempaa paikallisemmaksi, jolloin ketteryys ja proaktiivisuus lisääntyivät. Contribyte oli mukana myös jalkauttamassa organisaatio- ja toimintatapojen muutosta ja toteuttamassa muutosten vaatimaa viestintää.

Hyödyt

Pitkälti lääketieteen vaatimusten mukaan rakennettu tuotanto-organisaatio muutettiin asiakas- ja palvelu-suuntautuneeksi. Contribyten näkemät, suosittelemat ja toteuttamat muutokset CRF Healthin organisaatioon ja toimitusmalliin saivat aikaan merkittävät vuosittaiset säästöt. Samanaikaisesti asiakashyödyt ja -tyytyväisyys kasvoivat. Projekti jatkuu edelleen tuotekehityksen optimoinnissa. Contribyte vastaa kehityshankkeen etenemisestä ja viestinnästä. Contribyte työskentelee kiinteästi myös CRF Healthin johdon kanssa varmistaakseen hankkeen onnistumisen ja auttaa kehityshanketta päivittäisessä työssä

CRF Health on kasvanut niin henkilömäärältään kuin liikevaihdoltaan yli tuplasti isommaksi yhteistyön aikana

Ota yhteyttä ja kuule lisää!

9 + 6 =

Share This