Valitse sivu

Hooked: How to Build Habit-Forming Products

Kirja-arvostelu

Kirja-arvostelu: Hooked: How to Build Habit-Forming Products

 

Miksi katsot kännykkääsi kymmeniä kertoja päivässä? Miksi käyt pakonomaisesti katsomassa Facebook- tai Linkedin-feediäsi? Miksi Pinterestin tai Youtuben loppumaton feed houkuttelee eikä tunnu päästävään otteestaan? Olet ”hooked” – koukussa.

Etkä ole ainoa. Miljoonat ihmiset (jopa miljardit) ovat samalla tavalla joutuneet näiden tuotteiden kurimukseen.

Näitä tuotteita kehitetään tietyn metodologian mukaan, ja tavoitteena on saada ihmiset tulemaan takaisin säännöllisesti, yhä uudelleen. Näiden tuotteiden businessmalli perustuu siihen. Taustalla onkin tietoisesti kehitetty malli, jonka mukaan kaikki tällaiset huumavan käytettävät tuotteet kehitetään.

Tässä kirjassa kirjailija Nir Eyal kertookin tuon mallin neljä osa-aluetta. Kirja on täynnä käytännönläheisiä esimerkkejä ja ohjeita, miten itse voit kehittää omia tuotteita toimimaan samaan suuntaan.

 

 

SUOSITTELLEMME KIRJAA

Kirja soveltuu erityisesti tuotepäälliköille ja tuoteomistajille, ja erityisesti niihin tuotekehitystilanteisiin, jossa halutaan kehittää mahdollisimman mukaansatempaava, asiakkaat usein palaamaan saava tuote.

Viime vuosina ollaan puhuttu paljon sosiaalisen median koukuttavuudesta. Kirjassa kuvataan, miten näitä palveluita kehittävät yritykset suunnittelevat tuotteensa mahdollisimman puoleensavetäviksi. Samoja tekniikoita käyttäen voisi jokainen tuotekehitystä tekevä yritys kehittää tuotteita, jotka tuovat kuluttajat takaisin yhä uudelleen.

Arto Kiiskinen

Senior konsultti, Contribyte

Sivujen määrä

Audiokirjan pituus (h)

%

Lukemisen helppous

%

Tarinan mielenkiintoisuus

Julkaisuvuosi

Share This