Valitse sivu

Influence: The Psychology of Persuasion

Kirja-arvostelu

Minua on kiinnostanut aikaisemminkin erilaiset ihmismieltä ja sen toimintaa käsittelevät kirjat. On kiehtovaa ajatella, miten monimutkaisia automaattisia toimintoja aivoissamme tapahtuu. Tietoinen minä on aikalailla orja kaikelle sille automaatiolle, mitä vuosituhannet ja miljoonat ovat aivojemme syövereihin ohjelmoineet. Tässä kirjassa tulee virkistävästi esiin erilaisia näkökulmia ja tutkimustuloksia nimenomaan siitä, miten me reagoimme toisiin ja toisten vaikutusyrityksiin.

Joku koettaa myydä sinulle jotain? Tavaraa, palvelua tai ideaa? Hän koettaa vaikuttaa sinuun, hän haluaa saada sinut toimimaan haluamallaan tavalla. Mitä aivoissasi tapahtuu? Mitä keinoja osaavat ihmiset ja ”taivuttamisen ammattilaiset” kuten kirjailija termiä käyttää, käyttävät? Miten voit tunnistaa vaikutusyritykset, entä miten voit suojautua niiltä? Mielenkiintoista!

Miten tämä vaikuttaa tuotekehitysorganisaatioihin, kuulen sinun kysyvän. Organisaatioissa joudumme mekin usein vaikutusyritysten kohteeksi. Milloin joku koettaa saada meidät tekemään jotain, auttamaan jossain. Milloin taas joku koettaa saada meitä muuttamaan prioriteettijärjestystä. Entäpä toiminnan kehittäminen? Jos olet koskaan yrittänyt saada isoa ryhmää ihmisiä muuttamaan käyttäytymistään, olet törmännyt tilanteeseen missä on erittäin tärkeä ymmärtää, miten voit vaikuttaa heihin. Tämän takia päätin kirjoittaa tästä kirjasta meille arvostelun. Tämän kirjan tiedot ovat arvokkaita juuri teille, jotka haluatte kehittää organisaatioita.

Voit olla lukematta kirjaa, tai sitten voit lukea sen, päätös on sinun!

SUOSITTELLEMME KIRJAA

Kaikille ihmismielen toiminnasta kiinnostuneille.

Miten muut pyrkivät vaikuttamaan sinuun? Miten sinä voit vaikuttaa suojautua muiden vaikutusyrityksiltä? Tässä kirjassa kerrotaan miten ihmismieli toimii, ja millaisia tapoja ammattilaiset käyttävät vaikuttaaksesi sinun päätöksiisi. Kiehtova kirja, jossa käsitellään useita tutkimustuloksia nimenomaan toisiin vaikuttamisen saralla.

Arto Kiiskinen

Senior konsultti, Contribyte

Sivujen määrä

Audiokirjan pituus (h)

%

Lukemisen helppous

%

Tarinan mielenkiintoisuus

Julkaisuvuosi

Share This