The Intuitive Customer: 7 Imperatives For Moving Your Customer Experience to the Next Level
Kirja-arvostelu
Kirja-arvostelu: The Intuitive Customer: 7 Imperatives For Moving Your Customer Experience to the Next Level
Kirja pureutuu seitsemän periaatteen kautta asiakkaskäytöksen psykologiaan. Yksi tärkeimmistä periaatteista on se, että ihminen on irrationaalinen päättäjä, joka perustelee päätökset itselleen ja muille rationaalisesti myöhemmin. Tämä siis tarkoittaa sitä, että asiakaskokemuksessa pitää pystyä vakuttamaan irrationaaliseen päätökseen, jotta ostos tapahtuisi, mutta kuitenkin tarjota rationaaliset keinot perustella päätös jälkikäteen.
Kirja on täynnä loistavavia ja mukaansatempaavia esimerkkejä ja tarinoita. Se tekee kirjasta miellyttävän ja nopean lukea. Tarinoita on monipuolisesti eri aloilta ja kirja ottaa myös huomioon B2B puolen lukijat. Toki iso osa esimerkeistä tulee B2C maailmasta, mutta kirjan oppeja voi ehdottomasti hyödyntää myös B2B puolella.
Suosittelen kirjaa vahvasti kaikille tuote- ja palveluliiketoiminnassa asiakaskokemuksen kanssa oleville henkilöille. Tämä kannattaa ajatella laajasti eli asiakaspalvelijoiden lisäksi, tuoteomistajat, tuotejohtajat, myyjät ja markkinoijat, tämä kirja kannattaa lukea.
SUOSITTELEMME KIRJAA
Tuoteomistajat, tuotepäälliköt, käyttökokemuksesta vastaavat, myynti, markkinointi ja yleisesti kaikki asiakaskokemuksesta vastaavat henkilöt.
Ihmiset ovat irrationaalisia päättäjiä. Usein asiakaskokemus tai ostopäätös tehdään ihan muista syistä kuin niistä loogisista syistä. Tämä kirja avaa oven asiakkaan päätöksenteon psykologiaan.
Sivujen määrä
Julkaisuvuosi
%
Lukemisen helppous
%