Valitse sivu

The Intuitive Customer: 7 Imperatives For Moving Your Customer Experience to the Next Level

Kirja-arvostelu
 

Kirja-arvostelu: The Intuitive Customer: 7 Imperatives For Moving Your Customer Experience to the Next Level

Colin Shaw ja Ryan Hamilton ovat pitkän linjan asiantuntijoita asiakaspsykologiassa. Colin on kirjoittanut useita kirjoja aiheesta ja esimerkiksi DNA of Customer Experience on loistavaa luettavaa kaikille. The intuitive Customer on kokonaisuudessaan täyttä timanttia.

Kirja pureutuu seitsemän periaatteen kautta asiakkaskäytöksen psykologiaan. Yksi tärkeimmistä periaatteista on se, että ihminen on irrationaalinen päättäjä, joka perustelee päätökset itselleen ja muille rationaalisesti myöhemmin. Tämä siis tarkoittaa sitä, että asiakaskokemuksessa pitää pystyä vakuttamaan irrationaaliseen päätökseen, jotta ostos tapahtuisi, mutta kuitenkin tarjota rationaaliset keinot perustella päätös jälkikäteen.

Kirja on täynnä loistavavia ja mukaansatempaavia esimerkkejä ja tarinoita. Se tekee kirjasta miellyttävän ja nopean lukea. Tarinoita on monipuolisesti eri aloilta ja kirja ottaa myös huomioon B2B puolen lukijat. Toki iso osa esimerkeistä tulee B2C maailmasta, mutta kirjan oppeja voi ehdottomasti hyödyntää myös B2B puolella.

Suosittelen kirjaa vahvasti kaikille tuote- ja palveluliiketoiminnassa asiakaskokemuksen kanssa oleville henkilöille. Tämä kannattaa ajatella laajasti eli asiakaspalvelijoiden lisäksi, tuoteomistajat, tuotejohtajat, myyjät ja markkinoijat, tämä kirja kannattaa lukea.

 

SUOSITTELEMME KIRJAA

Tuoteomistajat, tuotepäälliköt, käyttökokemuksesta vastaavat, myynti, markkinointi ja yleisesti kaikki asiakaskokemuksesta vastaavat henkilöt.

Ihmiset ovat irrationaalisia päättäjiä. Usein asiakaskokemus tai ostopäätös tehdään ihan muista syistä kuin niistä loogisista syistä. Tämä kirja avaa oven asiakkaan päätöksenteon psykologiaan.

Parasta luettavaa pitkään aikaan. Tämä kirja avaa ihmisten, siis asiakkaiden, käyttäytymismalleja todella hyvin. Jokaisen tuoteomistajan, tuotejohtajan, markkinointihenkilön ja myyjän tulisi lukea tämä!
Henri Hämäläinen

CEO, johtava konsultti, Contribyte

Sivujen määrä

Julkaisuvuosi

%

Lukemisen helppous

%

Sisällön visuaalisuus

Share This