Managing for Happiness: Games, Tools, and Practices to Motivate Any Team
Kirja-arvosteluAnsioistaan huolimatta tuotekehityksen ammattikirjallisuus keskittyy sinänsä arvokkaisiin ja tarpeellisiin yleistyksiin, mutta Managing for Happiness tarjoaa lukijalleen konkreettisia tekniikoita, joiden soveltamisen voi aloittaa välittömästi ja toisistaan riippumatta. Nämä käytännön konkreettiset esimerkit ja tekniikat ovat kirjan parasta antia. Kirja ei yritäkään luoda kaikenkattavaa mallia siitä, miten organisaatiota tulisi johtaa, koska toinen kirjan, ja Appelon ajatusmaailman, kulmakivi on, että organisaatiot ovat kompleksisia mukautuvia järjestelmiä joiden ohjaamiseen ja johtamiseen ei ole olemassa yksiselitteistä tapaa.
Appelon teesi on, että onnelliset, motivoituneet ja tarkoituksenmukaista työtä tekevät, toisin sanoen työhönsä kytkeytyneet, ihmiset tekevät luonnostaan todella hyvää työtä, ja että tämä vaikuttaa suoraan yrityksen tulokseen. Tämä ajatus on validoitu myös useissa tutkimuksissa. Menestys syntyy siis luomalla ympäristö, jossa ihmiset voivat kukoistaa.
Kirjassa esitellyt tekniikat tähtäävät juuri tällaisen ympäristön luomiseen ja kirja haastaa ajatuksia herättävästi perinteistä ylhäältä alas – johtamisajattelua, joka pyrkii yksinkertaistamaan yrityksen toiminnan yksinkertaisiksi organisaatio- ja prosessikaavioiksi. Kirjan keskiössä prosessien ja frameworkien sijaan on ihminen.
Kirjan visuaalinen ilme on aihepiiriin nähden poikkeuksellinen ja riemastuttava, ja kouriintuntuva todiste siitä, että business-kirjan ei tarvitse senkään olla perinteinen!
SUOSITTELEMME KIRJAA
Tuotekehityksen johdolle, Scrum Mastereille, tiiminvetäjille, HR:lle, ja jokaiselle johtamisesta kiinnostuneelle!
Sivujen määrä
%
Lukemisen helppous
%