Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action

Kirja-arvostelu

Kirja-arvostelu: Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action

Kirja käyttää paljon esimerkkejä (joista suuri osa tulee Apple-maailmasta) sen kuvaamiseen, miten voimakas MIKSI kysymys on. Monissa organisaatioissa sekä toiminta että kommunikaatio ulospäin perustuu siihen, MITÄ ollaan tehty. Täytyy myöntää että tutulta kuulostaa…  Ehkä kirjan antoisin idea oli “kartio”, jossa WHY on huipulla ja HOW tulee seuraavaksi ja WHAT vasta kolmanneksi. Eli pitäisi lähteä liikkeelle siitä, miksi ollaan jotain tekemässä.

Jos tätä ajattelee tuotekehityksen näkökulmasta, niin Sinekin kirja toimii hyvänä herättelijänä sille, että tuotekehitykselle ei kannattaisi antaa tehtäväksi kehittää jotain tiettyä featurea, vaan ennemminkin antaa tehtäväksi ratkaista joku tietynkaltainen asiakasongelma. Miksi-ajattelua voisi tietenkin viedä vielä kauemmaksi, eli miksi meidän pitää ratkaista juuri tämä ongelma? Miksi nämä asiakkaat?

Kirja toimii aika hyvin audiokirjana, suosittelen.

 

 

SUOSITTELEMME KIRJAA

Tuotepäälliköille, Tuotemarkkinoinnista tai markkinoinnista vastaaville, yrityksen johdolle.

Kirjan perusviesti on, että menestyvät yritykset osaavat perustaa kaiken toimintansa MIKSI-sanaan. Miksi olemme olemassa? Miksi toimimme näin? Miksi asiakkaat haluavat tuotteitamme? Tuotekehitys on  toimivaa, kun kaikki pohjautuu johonkin perustavanlaatuiseen ajatukseen, minkä varaan kaikki on rakennettu. Arto Kiiskinen

Senior konsultti, Contribyte

Audiokirjan pituus (TUNTIA)

Sivujen määrä

%

Kuuntelun helppous

%

Tarinan mielenkiintoisuus

Julkaisuvuosi

Share This