Valitse sivu

Oikeat ominaisuudet - miten kehität menestystuotteen

Miten ymmärrät asiakkaiden tarpeita ja käännät ne vaatimusmäärittelyllä toteutettavaan muotoon

Oikeat ominaisuudet – miten kehität menestystuotteen

Nykypäivän tuotteita yhdistää jatkuva kehittäminen, asiakaskokemuksen tärkeys ja armoton kilpailu. Onnistumiseen vaaditaan kykyä ymmärtää asiakkaiden tarpeita sekä yhdistää saumaton käytettävyys ja tarvittava teknologia. Oikeiden ominaisuuksien kehittäminen ratkaiseen tuotteiden menestyksen.

Kenelle

Oikeat ominaisuudet  on koulutus yrityksille, jotka haluavat kehittää asiakasarvoa paremmin suunnitelluilla tuotteilla. Koulutus yhdistää tuotepäälliköt, vaatimusmäärittelijät, product ownerit, palvelumuotoilijat, suunnittelijat ja muut digitaalisten tuotteiden kehitystä ohjaaville ja tekevät henkilöt, joiden tehtäviin kuuluu valita, määrittää, priorisoida tai ymmärtää tuotteiden tai palveluiden oikeat ominaisuudet.

Parhaita menetelmiä sekä käytännön harjoittelua

Koulutuksessa opetetaan käytännönläheisin menetelmin

  • Miten asiakkaiden tarpeita ja toiveita kerätään ja arvotetaan
  • Miten erilaiset vaatimukset, tarpeet ja toiveet paloitellaan ja kuvataan tuotekehitykselle
  • Varmistamaan palvelumuotoilun menetelmin uusien ominaisuuksien käytettävyys ja asiakasarvo

Toisin sanoen opitaan kehittämään tuotteita, joita asiakkaat haluavat käyttää. Koulutus yhdistää Lean Startup ja Service Design metodeita Agile tuotekehitykseen tasolla, jolle jokaisen vaatimusten käsittelyssä mukana olevan pitäisi ymmärtää.

Valmennuksessa edetään kuvitteellisen esimerkin kautta. Osallistujat pääsevät itse kokeilemaan erilaisia vaatimushallinnan parhaita käytäntöjä ja keskustelemaan niiden soveltuvuudesta eri tilanteisiin.

Tämän kurssin hyödyt yrityksille

  1. Opitaan tunnistamaan erilaiset asiakastarpeet
  2. Tiedät miten teidän tilanteessa kannattaa arvottaa ja priorisoida vaatimuksia
  3. Pystyt kommunikoimaan vaatimukset selkeällä tavalla kehitystemille ja muille sidosryhmille
  4. Osaat varmistaa käytettävyyden ja asiakasarvon

 

Sisältö

Koulutuksen sisältö oheismateriaaleineen jaetaan osallistujille pdf-muodossa. Lisäksi koulutettavat saavat käyttöönsä sähköisen tuotepäällikön työkalupakin.

Koulutuksen esimerkkisisältö:

Erilaiset vaatimukset ja niiden lähteet:

  • Asiakastarpeet ja -ongelmat
  • Markkinaymmärryksen kerääminen
  • Asiakassegmentit ja persoonat (hahmot)
  • Ei-toiminnalliset vaatimukset

Vaatimusten työstäminen:

  • Asiakastarpeista tuotevaatimuksiin
  • Ogelmat, vaatimukset, user storyt ja backlog itemit: Miten valita oikeat tavat ominaisuuksien kehittämiseen
  • Visuaaliset työkalut vaatimusten määrittämiseen ja asiakkaan polun kuvaamiseen

Vaatimusten aktiivinen hallinta ja priorisointi:

  • Tuotevaatimusten priorisoinnin eri tavat
  • Vaatimuksen arvo ja kustannus
  • Vaatimusten hallintaa helpottavat työkalut
  • Iteratiivinen kehittäminen:

Käytettävyyden testaaminen
Asiakasarvon varmistaminen
Yhteenveto

Kieli

Tämä koulutus pidetään suomeksi tai englanniksi. Esitysmateriaali on englanninkielinen.

Kysy lisää koulutuksesta

7 + 1 =

Koulutuspyyntö - Oikeat ominaisuudet

3 + 10 =

Share This