Valitse sivu

Pohjantähti kehitti raportointia ja käyttäjäoikeuksien hallintaa Contribyten avulla

Contribyte tuki Pohjantähteä Jira Service Managementin sekä Insight-lisäosan käyttöönotossa ja jatkuvassa kehittämisessä.

Pohjantähti

Pohjantähti on suomalainen, asiakkaidensa omistama vakuutusyhtiö. Verkkopalveluiden lisäksi yritys palvelee asiakkaitaan kasvokkain ja koko maan laajuisesti 18 toimipisteestä käsin. Pohjantähdessä työskentelee noin 440 työntekijää.

pohjantahti.fi

”Ero on kuin yöllä ja päivällä.”

Raportointi kuntoon Jira Service Managementin avulla

Contribyten konsultit ovat auttaneet Pohjantähteä Jira Service Managementin (ent. Jira Service Desk) käyttöönotossa sekä sovelluksen käytön jatkuvassa kehittämisessä. Niin vian kuin palvelupyyntöjenkin hallinta toimii nyt Jira Service Managementin kautta, ja työn alla on myös muutoshallinnan siirtäminen samaan sovellukseen.

Projekti on toiminut jouhevasti yhteistyönä: meiltä tulee toiveet ja tavoitteet sille, kuinka homman halutaan toimivan, kun taas Contribyten asiantuntijat hoitavat teknisen toteutuksen, kertoo Jari Rekilä, Pohjantähden IT-palvelujohtaja.

Uusi työkalu on nyt ollut käytössä vuoden. Aiemmin tiketöinti ja häiriöilmoitusten tekeminen oli huomattavasti sekavampaa, mutta Jira Service Management on Rekilän mukaan auttanut huomattavasti arjen sujuvuuden lisäämisessä. Nyt asiat saadaan raportoitua helposti ja nopeasti, mikä puolestaan lisää läpinäkyvyyttä toimintaan.

– Nyt meillä on hyvä tiketöintijärjestelmä, ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Enää ei tarvitse johtaa mutu-tuntumalla, vaan voi johtaa tiedolla ja tilastoilla, Rekilä summaa.

k

”Ei tarvitse mutulla johtaa, vaan voi johtaa tiedolla ja tilastoilla.”

Käyttöoikeuksien hallintaa sormia napsauttamalla

Jira Service Managementin lisäksi Pohjantähti on aloittanut myös Insight-lisäosan käytön, jonka avulla voidaan hallita muun muassa omaisuus-, henkilöstö- ja asiakastietoa. Tarve lisäosalle nousi, sillä suuressa organisaatiossa on paljon liikkuvuutta, joten käyttäjäoikeuksien hallinta voi olla hyvin haastavaa.

– Päätimme aloittaa käyttövaltuushallinnan kehitysprojektin, mutta meillä ei ollut tietoa siitä, millaisilla työkaluilla se toteutetaan. Päätimme esittää haasteen Contribyten asiantuntijoille, ja muutaman viikon päästä saimme ratkaisuehdotuksen. Insight-lisäosan avulla pystymme sormia napsauttamalla tarkistamaan työntekijöiden käyttöoikeudet eri järjestelmiin ja sovelluksiin, mikä on todella tärkeää tietoturvallisuuden ja sujuvan työnteon kannalta, kuvailee Jari Rekilä.

Insight oli uusi työkalu myös Contribytelle, joten työ lähti siitä, että konsultit kouluttautuivat ja pätevöityivät ensiksi itse sen käyttöön. Alku olikin rauhallinen, mutta koulutuksen jälkeen työ pääsi täysin uusille urille.

– Sen jälkeen olemme pystyneet todella hyvin viemään projektia eteenpäin.

”Konsulteilla on ollut todella merkityksellinen rooli, ja arvostamme suuresti heidän osaamistaan ja palveluhenkisyyttään.”

Paljon arvoa ulkoisesta osaajasta

Pohjantähti aloitti yhteistyön alun perin pienemmällä tuntisopimuksella, mutta tarpeiden kasvaessa tuntimäärä on kolminkertaistettu. Ulkoisesta konsultista on ollut Rekilän mukaan todella paljon hyötyä ja arvoa, sillä he ovat tuoneet syvällistä osaamista teknisten kysymysten ja työkalujen suhteen.

Contribyten asiantuntijuus ja osaaminen on mielestämme ollut todella hyvää. Insightin suhteen aluksi toki harjoiteltiin, mutta siinäkin on osaaminen parantunut huomattavasti kouluttautumisen ja kokemuksen myötä. Yhteistyö on muutenkin ollut sujuvaa ja joustavaa, ja olemme arvostaneet sitä todella paljon.

”Parasta yhteistyössä on ollut asioiden helppous ja keveys – arki ei ole liian kankeaa, vaan kaikki on sujunut ketterästi.”

Pohjantähden asiakaskokemukseen liittyviä Contribyten palveluita

Tulevaisuuden tuotekehitys -palvelu

Keskity ydinosaamiseesi. Anna meidän pitää huolta tuotekehityksesi kyvykkyyden ylläpidosta ja kehittämisestä, niin toimintamallien kuin työkalujen osalta.

Tuotekehityksen työkalujen palvelut, konsultointi ja lisenssit

Tuotekehityksen kehittämisen oleellisempien työkalujen optimointi, kehittäminen ja lisenssit:Atlassian Jira, Confluence, ServiceDesk, CollabnetVersionOne, IBM, Microsoft ja Git.

Saamme organisaatiot hyödyntämään täyden potentiaalinsa digitaalisuutta hyödyntävien ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä

Contribyte yhteystiedot

Lasse Mikkonen, teknologiajohtaja 040 543 9845
Harri Pendolin, tuotejohtaminen 040 582 0865
Markku Nurmela, valmennuspalvelut 040 501 5094
Timo Leppä, koulutuspalvelut 0400 924 830
Niklas Tikkala, työkalun palvelupäällikkö 040 681 8585
Henri Hämäläinen, toimitusjohtaja 050 487 3291

Sähköposti - info@contribyte.fi tai etunimi.sukunimi@contribyte.fi

Laita viestiä

8 + 10 =

Share This