Management 3.0 on johtamisideologia ja joukko toimintatapoja, jotka tunnetaan modernin johtamisen kentällä uraa uurtavina tulevaisuuden tuotekehityksen toimintamalleina.
Mitä on Management 3.0?
Johtaminen on pysynyt ennallaan jo kymmeniä ellei satoja vuosia. Nyt siihen on vihdoin tulossa muutos. Autoritäärinen johtaminen ja selkeät organisaatiorakenteet tulevat vaihtumaan ketterämpään, nopeammin muovautuvaan johtamiseen, jossa itseohjautuvuus ja suunnan näyttäminen ovat suurimmassa roolissa.
Management 3.0 on johtamisideologia ja joukko toimintatapoja, jotka tunnetaan uraa uurtavina tulevaisuuden tuotekehityksen ja yleensäkin tulevaisuuden organisaatioiden toimintamalleina. Se on noussut suureen suosioon ympäri maailman, ja sadat edelläkävijä yritykset ottavatkin kilpaa näitä toimintatapoja käyttöönsä. Esimerkiksi Ruotsissa et voi välttyä toimintatapoja kehittäessä joutumasta keskusteluun joka koskee management 3.0:aa.
Management 3.0:n osa-alueina ovat on esimerkiksi kompleksisuusajattelu, sisäinen motivaatio, itseohjautuvuus ja ketterät organisaatiorakenteet. Parasta siinä on kuitenkin se, että se ei ole pelkkää ideologiaa, vaan myös hyvin käytännöllisiä toimintatapoja joiden avulla organisaatiot voivat kehittyä entistä paremmaksi.
Contribyte on itse ottanut käyttöön ja kokeillut monia management 3.0 toimintatapoja. Olemme myös tuoneet management 3.0 ideologian isän Suomeen puhumaan tulevaisuuden tuotekehitys -seminaariimme. Meillä on management 3.0:n osaavimmat ja kokeneimmat kouluttajat.

"Management is too important to be left on managers", Jurgen Appelo
Management 3.0 videoita
Arvot ja kulttuuri ovat tärkeitä, koska itseohjautuvuus voi muuten johtaa monenlaiseen lopputulokseen.
Contribyte tarjoaa management 3.0 palveluita
Management 3.0 koulutukset
Management 3.0 koulutuksia on saatavilla 1 ja 2 päivän luokkahuone-kursseina, sekä organisaatioille suoraan pidettävinä yrityskohtaisina koulutuksina. Kurssien aikana käydään läpi Management 3.0:n ideologiaa, tehdään käytännön harjoituksia sekä jaetaan parhaita käytäntöjä ja kokemuksia., Opittujen asioiden avulla osallistujat kykenevät edistämään organisaatioidensa työntekijöiden sitoutumista ja muuttamaan asioita kohti entistä menestyksekkäämpää tulevaisuutta. Kurssi on luonteeltaan hyvin interaktiivinen.

Management 3.0 workshopit
M3.0 toimintatapoja voi yhdistellä myös workshopeiksi. Nämä ovat hyvä lisä esimerkiksi uuden tiimin kehittämiseen, johtoryhmän kehittämiseen tai yleensä toiminnan kehittämiseen pitkäjänteisesti.
Suosittuja workshoppeja ovat:
- Delegointi ja vastuullistaminen.
- Rajojen asettaminen: arvot ja kulttuuri
- Paranna kaikkea: onnistusmisen ja epäonnistumisen mekaniikka
Kysy lisää workshopeista, niin räätälöidään teidän tarpeisiin sopiva kokonaisuus. Laita viestiä sales@contribyte.fi
Management 3.0 on organisaatioille, jotka janoavat menestystä maailmassa jossa oppimisen nopeus on tärkein mahdollistava elementti.
M3.0 kirjoituksia blogistamme
Palvelumuotoilun ABC – Mitä jokaisen tulisi tietää palvelumuotoilusta?
Palvelumuotoilu on ajatusmalli, työkaluja ja metodeja sekä syleilee koko organisaatiota – siis sinuakin! Ei hätää, sinun ei tarvitse olla palvelumuotoilija eikä asiakaskokemuksen besserwisser. Riittää, että ymmärrät, mitä palvelumuotoilu tarkoittaa sinun työsi kannalta. Tässä palvelumuotoilun ABC eli lyhyt oppimäärä.
Mitä tuotepäällikkö tekee?
Kaikki tuntevat tuotepäällikön, jotkut ehkä useammankin. Kun kysyn melkeinpä keneltä vain (yrityselämässä) tiedätkö, mitä tuotepäällikkö tekee, vastaus on yleensä kyllä. Joillain voi olla vahvakin näkemys tästä, mutta jos pyydän kuvailemaan, mitä...
Vuoden 2018 Tulevaisuuden tuotekehitys -seminaari oli paras lajissaan
Vuoden 2018 Tulevaisuuden tuotekehitys -seminaari oli sanalla sanoen menestys. Loistavat puhujat, mahtava yleisö ja hyvä ruoka – mitä muuta voi enää toivoa? Muistin virkistämiseksi keräsimme parhaimmat (ja twiitatuimmat) viisaudet seminaarimme puhujilta. Älä unohda näitä kuolemattomia lausahduksia!
Tuoteomistaja on yksi tuotekehityksen merkkihenkilöistä!
Joskus on sellainen fiilis, että tuoteomistajuuden vaikutusta lopputulokseen ei organisaatioissa täysin ymmärretä. On ehkä hankalaa perustella, miksi yhden ei-kehittäjä-ihmisen pitäisi olla liitettynä aika täysipäiväisesti tiimin kylkeen. Jos teidänkin organisaatiossa tämä asia tuntuu hankalalta perustella muille, toivon, että saatte tästä blogista vähän ajatuksia. Blogissa nimittäin kerron, miksi tuoteomistajuudella on suuri vaikutus. Product Ownerin suuren vaikutusvallan ymmärtää, kun oivaltaa, miten ketterä tuotekehitystiimi toimii.
Oulun toimiston johtaja Tanja Suomalainen: ”Organisaatioiden kehittäminen on aina kiinnostanut minua.”
Tuotekehitys on aina ollut Tanja Suomalaisen sydäntään lähellä. Hän on opiskellut tietojenkäsittelytieteitä Oulun yliopistossa ja erikoistunut ohjelmistoliiketoimintaan. Nyt hän on Contribyten uuden Oulun toimiston johtaja, joka odottaa innolla pääsevänsä auttamaan uusia oululaisia asiakkaita.
Parempi asiakaskokemus syntyy työyhteisöä kehittämällä
Asiakaskokemus ja asiakaslähtöisyys ovat nykyisin liiketoiminnan menestyksen mittareita, joilla yritykset kilpailevat. Asiakaslähtöisyys, ja siksi myös hyvä asiakaskokemus, syntyvät kuitenkin työyhteisössä. Työyhteisön kehittäminen siis kannattaa, sillä samalla paranee myös asiakaskokemus.
Contribyte yhteystiedot
Email - info@contribyte.fi