Saamme organisaatiot hyödyntämään täyden potentiaalinsa digitaalisuutta hyödyntävien ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä
Tulevaisuuden Tuotekehitys -blogimme
Bloggaamme tuoteorganisaatioiden kehittämiseen liittyvistä aiheista. Mielenkiintoisia aiheitamme on muun muassa tiimit, ketterät menetelmät, tuotekehityksen työkalut, portfolion hallinta ja tuotejohtaminen.
Contribyte in memoriam
Contribyte sulatuu Eficodeen. Markkinointi ja palvelut siirtyvät Eficodelle. On siis aika katsoa taaksepäin Contribyten historiaan.
Tuotepäällikkö ja tuoteomistaja – mitä eroa?
Tuotepäällikön ja tuoteomistajan eroista ja vastuista on kiistelty siitä asti, kun tuoteomistajan rooli alkoi vakiintua. Taustalla on väittely siitä, minkä vastuun kukin omistaa ja mihin raja pitäisi vetää. Eri roolien, kuten myös titteleiden, sekaannus koskettaa lähinnä yrityksiä, jotka kehittävät ohjelmistoja. Näiden yritysten määrä kasvaa, joten haasteet roolien määrityksissä eivät tule katoamaan. On tapauskohtaista mitä rooleja organisaatiossa tulisi olla ja miten vastuut kannattaa jakaa.
Miksi tuoteomistaja-roolin nimessä on omistaja-sana?
Tuoteomistaja on tuotepäällikön apulainen. Tuoteomistaja hoitaa backlogia ja auttaa tiimiä tähtäämään tarkemmin maaliin. Mikä tekee tuoteomistajasta omistajan?
Itämeri on meitä lähellä
Contribyte tekee yhteistyötä Vesiurheilukeskus Laguunin kanssa. Tutustu Contribyten sponsorikohteeseen ja Itämeren suojelun hankkeeseen.
Scrum master – turha taakka vai toiminnan tehostaja?
Parhaat tiimit pärjäävät ilman scrum masteria? Onko rooli todella näin aliarvostettu? Mitä jos scrum master tehostaisikin toimintaa?
Eficode ostaa Contribyten ja vahvistaa ketterien menetelmien palveluita
Eficode ostaa Contribyten ja vahvistaa ketterien menetelmien palveluita. Yhdessä autamme tuoteorganisaatiota menestymään yhä paremmin.
Backlogin skannaus ja pilkkomisporukat – kaksi uutta käytäntöä tehostamaan ketterän tiimin toimintaa
Backlogin skannaus ja pilkkominen tehostavat ketterän tiimin toimintaa ja parantavat kehitysjonon laatua. Lue, miten jalostat kehitysjonoa.
Hyvä asiakaskokemus tuottaa taloudellista menestystä
Asiakaskokemus ja asiakaskeskeiset teot näkyvät tuloksessa. Jos haluat kassaa, kasvata asiakasymmärryksen massaa. Lue lisää!
Neljä perusasiaa hyvään ketterään toimintaan
Kun ketteriä toimintatapoja otetaan käyttöön, varmista, että ketteryyden perusasiat ovat kunnossa. Tutustu ja lue tästä ketteryyden perusasiat.
Älä yksinkertaista, jos et ymmärrä
Onnistunut yksinkertaistus vaatii monimutkaisten asioiden laajaa ja syvällistä ymmärrystä. Yksinkertaistaminen mahdollistaa asian nopean leviämisen.
Pilveen siirtymisen suunnittelu kannattaa
Mitä isompi ja monimutkaisempi ympäristö pilveen siirretään sitä haastavampaa se on. Lue kolmesta eri tavasta siirtyä pilveen.
Portfolion hallinnan ytimessä on arvopotentiaalin maksimointi
Arvopotentiaali elää portfolion hallinnan eri vaiheissa eri tavoin. Siksi arvopotentiaalin maksimointi on portfolion hallinnan keskiössä.