Management 3.0 on johtamisideologia ja joukko toimintatapoja, jotka tunnetaan modernin johtamisen kentällä uraa uurtavina tulevaisuuden tuotekehityksen toimintamalleina.
Mitä on Management 3.0?
Johtaminen on pysynyt ennallaan jo kymmeniä ellei satoja vuosia. Nyt siihen on vihdoin tulossa muutos. Autoritäärinen johtaminen ja selkeät organisaatiorakenteet tulevat vaihtumaan ketterämpään, nopeammin muovautuvaan johtamiseen, jossa itseohjautuvuus ja suunnan näyttäminen ovat suurimmassa roolissa.
Management 3.0 on johtamisideologia ja joukko toimintatapoja, jotka tunnetaan uraa uurtavina tulevaisuuden tuotekehityksen ja yleensäkin tulevaisuuden organisaatioiden toimintamalleina. Se on noussut suureen suosioon ympäri maailman, ja sadat edelläkävijä yritykset ottavatkin kilpaa näitä toimintatapoja käyttöönsä. Esimerkiksi Ruotsissa et voi välttyä toimintatapoja kehittäessä joutumasta keskusteluun joka koskee management 3.0:aa.
Management 3.0:n osa-alueina ovat on esimerkiksi kompleksisuusajattelu, sisäinen motivaatio, itseohjautuvuus ja ketterät organisaatiorakenteet. Parasta siinä on kuitenkin se, että se ei ole pelkkää ideologiaa, vaan myös hyvin käytännöllisiä toimintatapoja joiden avulla organisaatiot voivat kehittyä entistä paremmaksi.
Contribyte on itse ottanut käyttöön ja kokeillut monia management 3.0 toimintatapoja. Olemme myös tuoneet management 3.0 ideologian isän Suomeen puhumaan tulevaisuuden tuotekehitys -seminaariimme. Meillä on management 3.0:n osaavimmat ja kokeneimmat kouluttajat.

"Management is too important to be left on managers", Jurgen Appelo
Management 3.0 videoita
Arvot ja kulttuuri ovat tärkeitä, koska itseohjautuvuus voi muuten johtaa monenlaiseen lopputulokseen.
Contribyte tarjoaa management 3.0 palveluita
Management 3.0 koulutukset
Management 3.0 koulutuksia on saatavilla 1 ja 2 päivän luokkahuone-kursseina, sekä organisaatioille suoraan pidettävinä yrityskohtaisina koulutuksina. Kurssien aikana käydään läpi Management 3.0:n ideologiaa, tehdään käytännön harjoituksia sekä jaetaan parhaita käytäntöjä ja kokemuksia., Opittujen asioiden avulla osallistujat kykenevät edistämään organisaatioidensa työntekijöiden sitoutumista ja muuttamaan asioita kohti entistä menestyksekkäämpää tulevaisuutta. Kurssi on luonteeltaan hyvin interaktiivinen.

Management 3.0 workshopit
M3.0 toimintatapoja voi yhdistellä myös workshopeiksi. Nämä ovat hyvä lisä esimerkiksi uuden tiimin kehittämiseen, johtoryhmän kehittämiseen tai yleensä toiminnan kehittämiseen pitkäjänteisesti.
Suosittuja workshoppeja ovat:
- Delegointi ja vastuullistaminen.
- Rajojen asettaminen: arvot ja kulttuuri
- Paranna kaikkea: onnistusmisen ja epäonnistumisen mekaniikka
Kysy lisää workshopeista, niin räätälöidään teidän tarpeisiin sopiva kokonaisuus. Laita viestiä sales@contribyte.fi
Management 3.0 on organisaatioille, jotka janoavat menestystä maailmassa jossa oppimisen nopeus on tärkein mahdollistava elementti.
M3.0 kirjoituksia blogistamme
Confluence – ohjelma vai alusta?
Confluencen suosio on parin viime vuoden aikana kasvavat vauhdilla. Atlassianin mukaan Confluence on sisältöyhteistyöohjelmisto (huh mikä sanahirviö!), joka muuttaa nykyaikaisen tiimin työskentelyä. Eli toisin sanoen Confluence on ns. wiki, jollaiset alkoivat levitä...
Shock and Awe – hankala bugi vaatii koko tiimin taistelua
Välillä tiimeille tulee vastaan harvinaisen hankala bugi, kuten ongelma, jota ei tiimin käytettävissä olevilla testiympäristöillä saada toistettua. Tällaisessa tilanteessa olisi tärkeää käyttää ylivoimaa bugin selvittämiseen, sillä ratkaisuun tarvitaan koko tiimin aivoja ja voimavaroja. Lisäksi porukalle olisi luotava positiivinen mielentila, jossa ihmiset ajattelevat, että juttu ratkeaa tavalla tai toisella. Ihmiset ratkovat ongelmia paljon paremmin ja tehokkaammin kun heidän ajatuksensa ja aivonsa eivät ole negatiivisilla ajatuksilla alustettuja.
Palvelumuotoilun konsultti Maria Wan varmistaa asiakkaan näkökulman
Maria Wan tuo asiakkaan näkökulman tuotekehitykseen. Moni yritys ilmoittaa olevansa asiakaslähtöinen, mutta tuotteita ja palveluita toteutetaan edelleen yrityslähtöisesti. Siksi on tärkeää tuoda asiakas tuotekehitykseen ja tutkailla toimintaa palvelumuotoilun keinoin.
Älä ulkoista palvelumuotoilua – opettele se!
Asiakaskokemus on niin tärkeä asia, että sitä ei kannata antaa ulkopuolisille.
Toimiva tai valmis tuote ei enää yksin riitä. Tarvitaan positiivinen asiakaskokemus, koska päätöksen
tuotteen tai palvelun erinomaisuudesta tekee käyttäjä tai asiakas. Jotta asiakkaan kokemus myötäilisi
mahdollisimman paljon yrityksen tavoitteita, tarvitaan palvelumuotoilua.
Portfolio for JIRA – hopealuoti projektien hallintaan?
Työkalut toimivat juuri niin hyvin kuin käytetyt toimintamallit niitä tukevat. Jotta lisäosista saisi kaiken hyödyn irti, pitää perustekemisen olla kunnossa. Ikävä kyllä monesti näin ei ole. Tähän saattaa törmätä jopa pitkään JIRAa käyttävien organisaatioiden kanssa.
Mihin palvelumuotoilua tarvitaan? – Palvelumuotoilun 5 hyötyä.
Palvelumuotoilulla varmistetaan arvon tuottaminen asiakkaalle ja asiakkaan asiakkaalle. Palvelumuotoilu katsoo tuotekehitystäkin asiakkaan näkökulmasta. Se tuo asiakkaan keskiöön parhaimmillaan jo tuotekehityksen alkumetreillä. Sillä varmistetaan, että tuotetta ja palvelua kehitetään käyttäjille ja ostavalle asiakasryhmälle.
Contribyte yhteystiedot
Email - info@contribyte.fi