Tuotekehityksen ekonomia -koulutus

Tuotekehityksen ekonomisten periaatteiden ymmärtäminen, niin makro- kuin mikrotasolla ovat elinehto tuottavuuden tehostamiseen

Tuotekehityksen ekonomiset periaatteet – yhden (1) päivän yrityskohtainen koulutus

A

Miksi tämä kurssi

  • Tuotekehityksen ekonomisten periaatteiden ymmärrys on elinehto tuote- ja palveluorganisaation kehittämiseksi
  • Johtoryhmien ja liiketoimintajohdon tuotekehitysosaamisen kasvattaminen
  • Ainutlaatuinen sisältö maailmanlaajuisesti

Kurssin tärkein sisältö

  • Mikro- ja makrotason ymmärrys tuotekehityksen kannattavuudesta ja tuottavuudesta
  •  Tuotteiden ja julkaisujen elinkaarimalli ja eri vaiheiden tärkeimmät periaattet vaikuttavuuden parantamiseen
  • Tuotekehityksen tehokkuuden salainen kaava ja tuotekehityksen mittaaminen

Tuotekehityksen vaikuttavuuden parantaminen on tuoteorganisaatioiden tärkein tehtävä

 

Tuotekehityksen tehokkuus on aikamme tuote- ja palveluorganisaatioiden suurimpia kysymyksiä – varsinkin kun tuotteet sisältävät tai ovat ohjelmistoja. Lähes jokaisessa organisaatiossa pohditaan kysymystä, onko tuotekehityksemme tehokas?

Tuotekehitykseen investoidaan paljon henkilöitä ja rahaa. Se on monen organisaation tulevaisuuden kivijalka ja siinä on pakko menestyä. Tuotekehityksen mittaaminen ja optimointi vaatii laaja-alaista ymmärrystä ohjelmistokehityksen, sekä liiketoiminnan periaatteista.

2000-luvun alkupuolella alkanut ketterän ohjelmistokehityksen periaatteiden leviäminen on vienyt monessa organisaatiossa huomion tuotteen tekniseen kehitysvaiheen, vaikka kokonaistuotteen kannalta moni muukin vaihe on hyvin tärkeä.

Miksi koulutus kannattaa?

Koulutus avaa todistetusti tuotekehitys- ja liiketoimintajohdon silmät näkemään tuoteorgnaisaatioden menestymisen kokonaisvaltaisemmin. Tällä edistyneellä kurssilla tarjotaan myös ajatuksia ja työkaluja kehittää organisaatiota eteenpäin. Tehokkuuteen ei kuitenkaan ole mitään hopealuotia, vaan se pitää jokaisen organisaation luoda itse.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus vaatii osaamista ja ymmärrystä tuotekehityksestä. Koulutus on suunnattu liiketoiminta- ja tuotekehitysjohdolle, jotka haluavat kehittää voittavan tuote- ja palveluorganisaation.

 

 

Koulutuksen sisältö

Koulutuksen painotuksia voidaan muuttaa osallistujajoukon mukaan. Koulutukseen on esimerkiksi usein lisätty moduuleja modernin ohjelmistokehityksen periaatteista ja ohjelmistokehityksen kompleksisuudesta.

Esimerkkisisältö – 1 päivä

  • Tuotteen ja tuoteorganisaation elinkaarimallit
    • Yhden tuotteen, julkaisun ja ominaisuuden elinkaari
    • Tuoteorganisaation elinkaarimallit
  • Voittavan tuote- ja palveliorganisaation periaatteet
    • Miten eri organisaation funktiot vaikuttavat tuoteorganisaation menestykseen
  • Tuotekehityksen ekonomia ja tuottavuus mikrotasolla
    • Periaatteet
    • Tehokkuuden parantamisen keinot
  • Tuotekehityksen ekonomia ja tuottavuus makrotasolla
    • Periaatteet ja liiketoimintamallin vaikutus niihin
    • Makrotason tehokkuuden parantaminen
  • Tuottavuuden salainen kaava
    • Mitä tuoteorganisaation tuottavuus tarkoittaa
    • Miten tuottavuuttava voidaan mitata
  • Tuoteorganisaation ohjaaminen
    • Tuoteorganisaation ohjaamisen tärkeimmät periaatteet
    • Portfolionhallinan vaikutuksen tuottavuuteen eri tasoilla
    • Työkaluja tuottavuuden parantamiseen eri elinkaaren vaiheissa
  • Tuotekehityksen mittaaminen
    • Mittaroinnin tärkeimmät periaatteet
    • Mittarit eri elinkaaren vaiheissa

Kieli

Tämä koulutus voidaan pitää suomeksi tai englanniksi. Materiaalit ovat englanninkieliset.

Olen kiinnostunut koulutuksesta

9 + 11 =

tai laita sähköpostia training@contribyte.fi

Yrityskohtainen koulutuspyyntö - Tuotekehityksen ekonomia

15 + 6 =