Saamme organisaatiot hyödyntämään täyden potentiaalinsa digitaalisuutta hyödyntävien ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä
Tulevaisuuden Tuotekehitys -blogimme
Bloggaamme tuoteorganisaatioiden kehittämiseen liittyvistä aiheista. Mielenkiintoisia aiheitamme on muun muassa tiimit, ketterät menetelmät, tuotekehityksen työkalut, portfolion hallinta ja tuotejohtaminen.
Asiakasymmärrys vaatii tekoja – Asiakas ei asu teillä
Asiakasymmärrys edellyttää sitä, että tietää kuka asiakas on ja mitä hän haluaa. Asiakasymmärrys kasvaa vain, jos kerää ymmärrystä kentältä: menee ulos olettamuksista ja painaa asiakkaan hatun päähän!
Kumparelaskija Akseli Ahvenainen: ”Hiihtäjät tehdään kesällä!”
Nuori kumparelaskija Akseli Ahvenainen treenaa kohti Pekingin talviolympialaisia Contribyten tukemana. Saimme Akselilta viestin, jossa hän kertoo viime aikaisista kuulumisiaan!
Mihin tarvitset tuotestrategiaa? – Tuotestrategian hyödyt ovat kiistattomat!
Mihin tuotestrategiaa oikeastaan tarvitaan?
Toimiva tuotestrategia helpottaa portfolionhallintaa sekä asioiden priorisointia. Myös päätöksenteko tehostuu tuotestrategian ansiosta. Blogissa kerromme, mitä hyötyjä tuotestrategia tuo mukanaan – ja mitä toimiva tuotestrategia pitää sisällään.
Konsultti Mauri Frestadius: ”Dokumentaatio on tärkeä osa ohjelmistokehitystä!”
Mauri Frestadius työskentelee Contribyten työkalutiimissä ohjelmistokehityksen parissa. Lue blogista, mitä Maurin työhön kuuluu – ja minkä vinkin hän haluaa antaa muille ohjelmistokehittäjille!
Mitä tehdä, jos tiimin backlog on kokoelma henkilökohtaisia to do -listoja?
Välillä käy niin, että koko tiimin backlog on täynnä asioita, jotka ovat vain yhden henkilön tehtävissä. Tämä on ongelmallista, sillä jos backlog on yhdistelmä yksittäisten henkilöiden to do -listoja, ei porukka toimi todellisena tiiminä.
Lue blogista, millä tavalla voit vähentää tämän aiheuttamia ongelmia!
Miten optimoida Atlassianin lisenssien kokonaisuus erilaisille tarpeille?
Atlassian päivittää tuotestrategiaansa. Tuotteita positioidaan uudestaan, ja se vaikuttaa tuotteiden hintoihin. Muutos koskee kaikkia Atlassianin omia Cloud-, Server- ja Data Center -tuotteita. Hinnat nousevat, joissain tuoteversioissa merkittävästi. Lue blogista, kuinka hinnankorotus tulee vaikuttamaan.
Tuoteportfolion hallinta pistää kannattavuuden kuntoon
Tuoteportfolion hallinta on tärkeää yrityksen kannattavuuden takia. Se vaatii ratkaisemaan yleisiä ongelmia, kuten tuotevalikoiman rönsyilyä sekä hyödyntämättömiä mahdollisuuksia. Lue blogista yksinkertaiset ohjeet, joilla pistät tuoteportfolion kuntoon!
Ketteryyden skaalautuminen onnistuu vain yrityksen omista lähtökohdista
Ketteryyden skaalautuminen on aloitettava yrityksen omista lähtökohdista. Ulkoa tuotu malli tuo ulkoa tuodut tavoitteet, eikä skaalaaminen tällöin onnistu. Tärkeintä onkin pohtia, mikä tuottaisi haluttuja tuloksia juuri teidän uniikissa ympäristössänne.
Kaikki samalla sivulla – Etäkokous Confluencen avulla
Etäkokous onnistuu helposti Confluencen avulla. Osallistujat menevät samalle Conflu-sivulle ja alkavat editoida sitä yhdessä. Blogissa neuvomme, kuinka järjestät toimivan etäkokouksen Confluencessa!
Mitä palvelumuotoilun keinoja kannattaa hyödyntää tuotekehityksessä?
Palvelumuotoilun keinoja kannattaa hyödyntää, vaikkei olisikaan palvelumuotoilija. Lue blogista, mitä hyötyä palvelumuotoilusta on – ja mitkä keinot juuri teidän kannattaa ottaa käyttöön!
Henkilökohtainen valmennus auttaa eteenpäin uralla
Henkilökohtainen valmennus voi ajatuksena tuntua aluksi vieraalta – enkö tee tarpeeksi hyvää työtä ilman valmentajaa? Ei ole kyse siitä, onko työ hyvää vai huonoa. On kyse ennemminkin siitä, ymmärtääkö valmennettava, että me kaikki voimme kehittyä. Maailmassa ei ole ihmistä, joka ei voisi kehittyä paremmaksi, mikä tahansa onkaan hänen taitonsa tai roolinsa.
Tiimikommunikaatio kuntoon – 6 vinkkiä parempaan kommunikaatioon!
Hyvä tiimi kommunikoi, viestittää, puhuu toisilleen ja välittää tietoa. Mutta miksi se on niin vaikeaa? Miksi ”viestintä onnistuu vain sattumalta”? Tässä blogissa pohdin sitä, millaista on toimiva tiimikommunikaatio – ja miten sitä voi vahvistaa.