Valitse sivu

Uusia ideoita ja ajatuksia juuri sinulle.

Saamme organisaatiot hyödyntämään täyden potentiaalinsa digitaalisuutta hyödyntävien ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä

Tulevaisuuden Tuotekehitys -blogimme

Bloggaamme tuoteorganisaatioiden kehittämiseen liittyvistä aiheista. Mielenkiintoisia aiheitamme on muun muassa tiimit, ketterät menetelmät, tuotekehityksen työkalut, portfolion hallinta ja tuotejohtaminen.

Keskivartalolihava organisaatio – diagnoosi ja hoito

Keskivartalolihava organisaatio – diagnoosi ja hoito

Organisaatio kasvaa keskivartalolihavaksi puutteellisen ketteryysharjoittelun takia. Jos kasvu ei ole riittävän nopeaa syntyy organisaation epätasapaino. Epätasapainosta kielii tilanne, jossa alle 80% henkilöstöstä työskentelee itse tuotteiden ja palveluiden parissa pääsääntöisesti.

ProductCamp on varma kevään merkki tuotepäällikölle

ProductCamp on varma kevään merkki tuotepäällikölle

ProductCamp on tuotehallinta- ja tuotemarkkinointiyhteisön oma tapahtuma. Contribyte tukee tapahtumaa yhteistyökumppanina ja on siten mukana rakentamassa suomalaista tuotepäällikköyhteisöä! Luvassa on virkistävä päivä tuotehallinnasta ja tuotemarkkinoinnista kiinnostuneille – tule sinäkin mukaan!

Contribyte vaihtaa nimensä Countrybyteksi

Contribyte vaihtaa nimensä Countrybyteksi

Kevään kynnyksellä Contribyte etsi uutta brändi-ilmettä. Haimme apua alan johtavilta asiantuntijoilta tuoda jotain erottuvaa ja uutta usein niin tylsään konsultointia tekevien yritysten kenttään. Emme kuitenkaan halunneet menettää Contribyten jo 11 vuoden aikana...

Contribyte tukee nuorta kumparelaskijaa Akseli Ahvenaista

Contribyte tukee nuorta kumparelaskijaa Akseli Ahvenaista

    Contribyte on mukana tukemassa Akseli Ahvenaista, yhtä lupaavimmista kumparelaskijoista Suomessa. 15-vuotias Akseli, lempinimeltään Axu, on yksi nuorimmista suomalaisista ammattimaisista urheilijoista ja hänen tavoitteenaan onkin saavuttaa kumparelaskun...

Confluence – ohjelma vai alusta?

Confluence – ohjelma vai alusta?

Confluencen suosio on parin viime vuoden aikana kasvavat vauhdilla. Atlassianin mukaan Confluence on sisältöyhteistyöohjelmisto (huh mikä sanahirviö!), joka muuttaa nykyaikaisen tiimin työskentelyä. Eli toisin sanoen Confluence on ns. wiki, jollaiset alkoivat levitä...

Shock and Awe –  hankala bugi vaatii koko tiimin taistelua

Shock and Awe – hankala bugi vaatii koko tiimin taistelua

Välillä tiimeille tulee vastaan harvinaisen hankala bugi, kuten ongelma, jota ei tiimin käytettävissä olevilla testiympäristöillä saada toistettua. Tällaisessa tilanteessa olisi tärkeää käyttää ylivoimaa bugin selvittämiseen, sillä ratkaisuun tarvitaan koko tiimin aivoja ja voimavaroja. Lisäksi porukalle olisi luotava positiivinen mielentila, jossa ihmiset ajattelevat, että juttu ratkeaa tavalla tai toisella. Ihmiset ratkovat ongelmia paljon paremmin ja tehokkaammin kun heidän ajatuksensa ja aivonsa eivät ole negatiivisilla ajatuksilla alustettuja.

Palvelumuotoilun konsultti Maria Wan varmistaa asiakkaan näkökulman

Palvelumuotoilun konsultti Maria Wan varmistaa asiakkaan näkökulman

Maria Wan tuo asiakkaan näkökulman tuotekehitykseen. Moni yritys ilmoittaa olevansa asiakaslähtöinen, mutta tuotteita ja palveluita toteutetaan edelleen yrityslähtöisesti. Siksi on tärkeää tuoda asiakas tuotekehitykseen ja tutkailla toimintaa palvelumuotoilun keinoin.

Älä ulkoista palvelumuotoilua – opettele se!

Älä ulkoista palvelumuotoilua – opettele se!

Asiakaskokemus on niin tärkeä asia, että sitä ei kannata antaa ulkopuolisille.
Toimiva tai valmis tuote ei enää yksin riitä. Tarvitaan positiivinen asiakaskokemus, koska päätöksen
tuotteen tai palvelun erinomaisuudesta tekee käyttäjä tai asiakas. Jotta asiakkaan kokemus myötäilisi
mahdollisimman paljon yrityksen tavoitteita, tarvitaan palvelumuotoilua.

Portfolio for JIRA – hopealuoti projektien hallintaan?

Portfolio for JIRA – hopealuoti projektien hallintaan?

Työkalut toimivat juuri niin hyvin kuin käytetyt toimintamallit niitä tukevat. Jotta lisäosista saisi kaiken hyödyn irti, pitää perustekemisen olla kunnossa. Ikävä kyllä monesti näin ei ole. Tähän saattaa törmätä jopa pitkään JIRAa käyttävien organisaatioiden kanssa.

Mihin palvelumuotoilua tarvitaan? – Palvelumuotoilun 5 hyötyä.

Mihin palvelumuotoilua tarvitaan? – Palvelumuotoilun 5 hyötyä.

Palvelumuotoilulla varmistetaan arvon tuottaminen asiakkaalle ja asiakkaan asiakkaalle. Palvelumuotoilu katsoo tuotekehitystäkin asiakkaan näkökulmasta. Se tuo asiakkaan keskiöön parhaimmillaan jo tuotekehityksen alkumetreillä. Sillä varmistetaan, että tuotetta ja palvelua kehitetään käyttäjille ja ostavalle asiakasryhmälle.

Haluamme jakaa osaamistamme kaikille sitä tarvitseville. Katso YouTube kanavaltamme viimeisimmät videot.

Contribyten YouTube kanava

Voit myös tilata tästä uutiskirjeemme, jonka avulla pysyt perillä tuotekehityksen uusista tuulista!

Share This