Haasteena epävarmuus siitä, tehtiinkö tuotetta asiakastarpeet huomioiden
Kirurgiaan mallinnuksia tekevällä yrityksellä oli huippuosaajat ja pieni siivu kasvavasta markkinatarpeesta, mutta tuotteen hinta oli selkeästi kalliimpi kuin kilpailijoilla. Kilpailueduksi haluttiin muut päihittävä asiakaskokemus. Tiimi haluttiin valjastaa teknisen osaamisen ohella asiakasymmärryksen ja -kokemuksen taitajiksi. Tuotteen toteuttaminen vaati erityistä tarkkuutta sekä teknisen osaajan ja leikkaavan kirurgin ammattitaitoa. Siksi sitä osin kehitettiin yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Toimeksiantona asiakasymmärryksen ja -kokemuksen kehittäminen
Contribyten toimeksiantona oli valmentaa alle 10 hengen tiimistä yhteiskehittämisen taitajia niin, että asiakkaat kokisivat lopputuleman erinomaisuuden lisäksi hyvää asiakaskokemusta. Koska haluttiin tietää asiakaskokemuksen nykytilanne, toimeksianto alkoi asiakkaiden haastatteluilla Contribyten toimesta. Sen jälkeen tiimin valmennukset jaettiin kolmeen vaiheeseen, joista ensimmäisessä kartoitettiin ja vahvistettiin jokaisen asiantuntijan omia asiakas- ja vuorovaikutustaitoja. Seuraavissa visualisoitiin asiakaspolku ja lisättiin siihen asiakashaastatteluiden perusteella asiakaskokemuksen kuilut ja huiput. Lopuksi koottiin Tiimin Teesit siitä, millaista asiakaskokemusta tiimi tuottaa jatkossa sekä kevyesti ylläidettävä mittaristo, jolla onnistui seuraamaan ja jakamaan onnistumisia ja kehityskohteita.
”Tiimin tehokkuudella ei ole mitään merkitystä, jos arvoa ei saa asiakkaalle."
Hyödyt asiakkaalle
Asiakashaastatteluiden ja valmennuskertojen jälkeen tiimin vuorovaikutustaidot asiakkaaseen päin, mutta siinä sivussa myös tiimin sisällä, paranivat. Tiimin esimies kommentoi tiimin saaneen Contribyteltä enemmän kuin osasivat odottaa. Ja mikä tärkeintä tiimi on asiakassuhteitaan syventämällä vahvistanut markkina-asemaansa sekä asiakassuositusten myötä kasvattanut markkinaosuuttaan lähimarkkinoilla.
”Valmennusohjelmalle 10/10 arvosanaksi! Saavutettiin se, mitä haettiin, sekä kehityttiin tiiminä.”
”Supersankaruus ei ole tavoite - tiimityö voittaa sankarisuoritukset."
Tähän asiakaskokemukseen liittyviä Contribyten palveluita
Asiakaslähtöinen tuotekehitys
Tuotekehityksen 360 assesmointi
Pureudumme tuotekehityksesi nykytilaan ja luomme konkreettisen kehityssuunnitelman tuotekehityksen kehittämiseksi.
Saamme organisaatiot hyödyntämään täyden potentiaalinsa digitaalisuutta hyödyntävien ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä
Referenssitarinoita ja asiakaskokemuksia asiakkailtamme
Contribyte yhteystiedot
Email - info@contribyte.fi