
Asiakasymmärrys vaatii tekoja – Asiakas ei asu teillä
Asiakasymmärrys edellyttää sitä, että tietää kuka asiakas on ja mitä hän haluaa. Asiakasymmärrys kasvaa vain, jos kerää ymmärrystä kentältä: menee ulos olettamuksista ja painaa asiakkaan hatun päähän!

Kumparelaskija Akseli Ahvenainen: ”Hiihtäjät tehdään kesällä!”
Nuori kumparelaskija Akseli Ahvenainen treenaa kohti Pekingin talviolympialaisia Contribyten tukemana. Saimme Akselilta viestin, jossa hän kertoo viime aikaisista kuulumisiaan!

Mihin tarvitset tuotestrategiaa? – Tuotestrategian hyödyt ovat kiistattomat!
Mihin tuotestrategiaa oikeastaan tarvitaan?
Toimiva tuotestrategia helpottaa portfolionhallintaa sekä asioiden priorisointia. Myös päätöksenteko tehostuu tuotestrategian ansiosta. Blogissa kerromme, mitä hyötyjä tuotestrategia tuo mukanaan – ja mitä toimiva tuotestrategia pitää sisällään.

Konsultti Mauri Frestadius: ”Dokumentaatio on tärkeä osa ohjelmistokehitystä!”
Mauri Frestadius työskentelee Contribyten työkalutiimissä ohjelmistokehityksen parissa. Lue blogista, mitä Maurin työhön kuuluu – ja minkä vinkin hän haluaa antaa muille ohjelmistokehittäjille!

Mitä tehdä, jos tiimin backlog on kokoelma henkilökohtaisia to do -listoja?
Välillä käy niin, että koko tiimin backlog on täynnä asioita, jotka ovat vain yhden henkilön tehtävissä. Tämä on ongelmallista, sillä jos backlog on yhdistelmä yksittäisten henkilöiden to do -listoja, ei porukka toimi todellisena tiiminä.
Lue blogista, millä tavalla voit vähentää tämän aiheuttamia ongelmia!

Miten optimoida Atlassianin lisenssien kokonaisuus erilaisille tarpeille?
Atlassian päivittää tuotestrategiaansa. Tuotteita positioidaan uudestaan, ja se vaikuttaa tuotteiden hintoihin. Muutos koskee kaikkia Atlassianin omia Cloud-, Server- ja Data Center -tuotteita. Hinnat nousevat, joissain tuoteversioissa merkittävästi. Lue blogista, kuinka hinnankorotus tulee vaikuttamaan.

Tuoteportfolion hallinta pistää kannattavuuden kuntoon
Tuoteportfolion hallinta on tärkeää yrityksen kannattavuuden takia. Se vaatii ratkaisemaan yleisiä ongelmia, kuten tuotevalikoiman rönsyilyä sekä hyödyntämättömiä mahdollisuuksia. Lue blogista yksinkertaiset ohjeet, joilla pistät tuoteportfolion kuntoon!